Stellantis pune ochii pe Italia: ce mașini electrice se vor produce acolo

de: Andrei Tilimpea
12 10. 2021

Stellantis intenționează să-și reorganizeze fabrica din Torino, Italia, într-un hub pentru vehicule electrice, transferând producția a două modele Maserati către fabrica Mirafiori.

Măsura este menită să sporească eficiența și să protejeze locurile de muncă pe măsură ce producătorul de automobile trece la vânzarea mai multor vehicule electrice.

Stellantis îi va atribui lui Mirafiori o nouă platformă electrificată pentru a construi modele Maserati între 2022 și 2024, transformând fabrica, unde producătorul de automobile produce deja minicarul electric Fiat New 500, în centrul de producție a mașinilor electrice în Italia.

Fabrica Mirafiori este centrul istoric al Fiat, angajând aproximativ 50.000 de muncitori în perioada de glorie din anii 1970, când obișnuia să producă peste 600.000 de mașini pe an.

În prezent, aici este construit SUV-ul Maserati Levante, precum și Fiat New 500.

La Mirafiori, compania va avea un singur proces de fabricație pentru fabricarea motoarelor cu combustie, a hibrizilor și a grupurilor de propulsie electrice.

Fără pierderi de locuri de muncă

Toți cei 1.100 de lucrători și funcții din Grugliasco se vor muta la Mirafiori până în 2024, fără impact global asupra locurilor de muncă din zonă, a spus Stellantis fără să ofere detalii despre ce se întâmplă cu fabrica din Grugliasco după această dată.

Fabrica este la 4 km de cea din Mirafiori, iar lucrătorii s-au deplasat adesea între cele două locații pe baza nevoilor de producție.

Decizia marchează sfârșitul  pentru uzina Grugliasco la mai puțin de un deceniu după ce, acolo, a început producția de mașini Maserati.

Producția Stellantis din Italia a fost supusă controlului pentru că a costat mai mult decât în ​​alte părți din Europa. Compania a declarat că va construi una dintre cele trei fabrici europene de baterii în Italia, locația aleasă se numește Termoli și se află la 300 km est de Roma. În prezent, fabrica produce motoare cu ardere internă.

Guvernul italian a cerut asigurări de la Stellantis că Italia va rămâne una dintre principalele țări în care grupul construiește mașini, deoarece valul mașinilor electrice ar putea pune în pericol mii de locuri de muncă în industria prelucrătoare.